Ombygging og givertjeneste

admin | mai 1st, 2021 - 19:58

Vet du at når du gir en frivillig gave til menigheten, så reduseres skatten din? Her får du viktig informasjon om forandringer i lokalene våre – og økonomi.

Det skjer store forandringer i lokalene våre på Holmlia, dag for dag. Den omfattende ombyggingen går etter planen.

Menigheten ga i august i fjor beskjed til styret i Misjonskirken Oslo Syd at de samlet sett ville gi 17.000 kroner mer i gaver per måned for å finansiere bygget. I årets første to måneder kom det inn 38.000 kroner øremerket bygg. Dette er veldig bra. Tusen takk!

Vi håper og ber om at denne gode starten på året fortsetter, og at vi etter hvert også får inntekter på utleie.

Om du ikke har kommet i gang med givertjeneste, så bli med. Det er flott at vi gir og løfter dette i fellesskap.

Kontoen til omgjøring av bygget er 3000.21.30838.

Den vanlige givertjenesten der pengene går til driften av menigheten og misjonsarbeid, er 3000.17.80022.

Skattefradrag
Gaver til begge kontoer gir skattefradrag. Det skjer automatisk for alle som har fått skattefradrag for gaver til menigheten tidligere. NYE givere må sende en e-post til misjonskirkenoslosyd@gmail.com og skrive «ønsker skattefradrag», med navn, adresse og personnummer for å få skattefradrag.

Reglene for skattefradrag sier at du får skattefradrag for det beløpet du gir til en godkjent frivillig organisasjon med inntil 50.000 kroner pr år. (i 2021) Du kan selvsagt gi så mye du vil, men opptil 50.000 vil bli trukket fra inntekten når skatt beregnes.

Det betyr at hvis du for eksempel gir 20.000 kroner, vil din skattbare inntekt bli redusert med 20.000 kroner. Hvis du vanligvis betaler 30 % skatt på din inntekt, vil du da betale 6000 mindre i skatt.

Sagt på en annen måte: Du kan gi 20.000, menigheten får 20.000, men du merker det som om det bare var 14.000, fordi staten reduserer skatten din.

Ha en velsignet dag!

You can leave a response. Pinging is currently not allowed.